HTML

Mark Ausztraliaban

2010.09.04-én elindultam Perth-be Magyarországról. Ebben a blogban leirom az élményeimet.

Friss topikok

  • Csanyi_Csaba: Kedves Márk! Felüdülés olvasni a blogod! Nem semmi küzdelmen mentél keresztül, így minden elismer... (2015.09.30. 11:09) Hosszú hallgatás után work visa-val a kezemben!!!
  • Gömb007: látom nagyon bejön a véderes póló:) vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden na... (2011.01.21. 23:27) 2010.10.13-26
  • anyadterdekalacsa: Hatalmas GRATULA!!! Koszi a reszletes beszamolot, tovabbi sok sikert a munkadhoz! Es irigykedem az... (2010.12.22. 22:34) That's it!!! (2010.12.12)
  • Az újságírás doktora: @anyadterdekalacsa: Az még nem most lesz... Majd februárban, ha nem Bali lesz... még majd megbeszé... (2010.12.10. 14:54) 2010.11.18
  • TEXchSAW: Mintha a következő filmből látnám a hot dog árust!!! :-))) www.youtube.com/watch?v=1Fnd924PZLo (2010.10.19. 18:33) 2010.10.08-12

Linkblog

folytatás...

2010.09.09. 07:35 Az újságírás doktora

Kedves napló!

 

A keddi szar idő után gondoltam szerdán, mivel már sütött a nap, keresek egy uszodát, mert bár kicsit csak, de elkezdett fájni a hátam... nem akartam kivárni, mig jobban fog.

Sid-ék segitettek is nekem nézni egy uszodát Glendalough-ban... ez az egész városrész szinte egy kibaszott nagy bevásárló outlet városrész, szerintem ide járnak az emberek, ha bármire van szükségük: bevásárló központoktól kezdve, bútor áruházakon át, az összes Ausztráliában kapható autómárkának a kereskedései... stb. egy egész városrész.

Na hát mivel ők is be akartak vásárolni, na meg mivel már várták, hogy beteljesítsem igéretemet, miszerint főzök nekik valamit, elmentünk együtt vásárolni. Jó hir, van tejföl, csak nincs külön neve. Én azt hittem , hogy zsirmentes natural joghurtot vettem, mivel az volt ráirva, és pont beleválasztottam. A többi tényleg joghurt állagú volt. Merthogy tejfölös gombás csirkét főztem nekik... erről később.

Kitettek az uszodánál, bemegyek... hát láttam már kintről is, hogy ez vénesszony gyalogoltató, de gondoltam van másik része is. Nem volt... :-S :-D Megkérdeztem az adatait, hát 18 m hosszú, 0,5 m az elején, később lemélyül egészen 0.8 m-ig ... hehehe... nevettem egy jót a MATE-ekkel, és segitettek, hogy hová menjek, ha sport uszodát keresek. Megmutatták, hogy a Bold Park-i aquatic center-be menjek... Ez jóval arrébb van, de ha lemegyek egy megállót vonattal Leederville-be, onnan főútvonal megy egészen a city beach-ig...

És itt jön az interneten kivüli másik negativuma Ausztráliának, a buszközlekedés...

Gondolj bele, full főútvonal, és nincs olyan busz, ami végig menne rajta... végig van rajta buszközlekedés, csak monduk vagy 8 járat, ami megy rajta 500 m-t aztán elkanyarodik :D :D hihetetlen :D Mikor erre rájöttem, köpni nyelni nem tudtam... de ez megint egy olyan dolog, ami nem érdekli őket, mert seperc alatt hozájutnak egy kocsihoz - mindenkinek van is legalább 1-2 -, megtehetik, plusz jók a hitelek használt autóra (új autó az más... az mocskosul drága, kb dupla annyi, mint otthon), a benzin fele annyiba kerül itt, mint otthon, szóval, inkább úgy szervezik meg a buszközlekedést, hogy iskolától iskoláig, hogy a gyerkőcöknek jó legyen... negativ, számomra... gyerekek számára jó, talán.

Viszont Magyarországon ismeretlen dolog, hogy bármi kérdésem volt, megkérdeztem a buszsofőrt, aki kedves mosollyal segitett, miközben állt a busz a megállóban, vágod... 1-2 perc, mig elmagyarázta, hogy szerinte, hogy jussak el olyan helyre, ahová ő nem megy busszal, mert más útvonala van, aztán leszállok, és elfelejtettem lehúzni a kártyámat, még kinyitotta újra az ajtót, lehúztam, és have a nice day-t kivánt... Ezt Vágod??????? Még mindig nem veszi be az agyam!!!! Nem képes befogadni, hogy van ilyen a paraszt BKV- buszsofőrök után, akik szóba sem állnak Veled... ááá.

szóval kigyalogoltam Leederville-ből, a City Beach előtt lévő Bold Park-i aquatic centerbe. Szabadtéri uszoda, vagy 10 pályával, 28-30 fokos vizzel, jó. nem is drága, 4.5 dolcsi/alkalom, ez teljesen jó ár... meg még 1 dolcsi egy kis széfért, amibe a pénztárcád, gyűrűd, útleveledet beteheted... Nézek, mivan??? Nincsenek szekrények??? Erre a kedves, nagyon kedves eladó, akivel tök jót beszélgettem, (természetesen ő is kérdezte, honnan jöttem, örült neki, mi a szakmám, mining engineer, jajj hát a volt szomszédja neki is az volt, jól kijöttek, stb stb... ) mondja, hogy hát csak ezeket zárják el, akik akarják, merthogy itt aza szokás, hogy oda teszed a part mellé a táskádat valahová egy padhoz... még soha nem volt lopás, semmi.... gondoltam akkor megbizok benne... de tényleg, az öltözöben is ott volt egy csomó cucc otthagyva, senki nem nyúl hozzájuk. Ez azért nem semmi. Egy ilyen nagy városban... Plusz, miközben úsztam, eleredt az eső (aznap már vagy 20adszor, mivel itt úgy esik, hogy kis apró szemekben, sűrűn, és 10 percig, meg nagy széllel, hogy szinte vág.), mire az egész crew az uszdából kiszaladt, és az emberek cuccait gyorsan összeszedte és betette eső ellen védett helyre... :-)))

Hehe, volt egy rész a medencében ahol egy 30 x 40 cm-es vaslemez alól az oldalán bugyogott fel a levegő + víz intenziven --> Jakuzzi feeling. Nem is kellett más a hülye európainak, azon belül is a fürdő kúltúrájáról híres magyarnak, úszás után még vagy 10 percig massziroztattam ott a hátam. Az ausztrálok meg csak bámultak, mit csinálok! :-DDD

Nekem beadta :-P

 

Jaaa, idefelé gyalogolás közben, nagyon szép helyeken voltam... volt egy park-tó rész a Monger lake... egy hatalmas tó, szép élővilággal, pálmafákkal, körbe pálya... nagyon szép... járnak is ki szépen az emberek oda. Nyugis, minden kibaszott nyugis :-DD

És eszméletlen TISZTASÁG!!!!! 

Mindenhol telepitett full minőségű fű, ahol nem fű van, ott pálma forgács, merthogy ők feldolgozzák a pálmákról évente levágott gallyakat leveleket, és a forgácsot szétszórják mindenhol... vagy szép fű, vagy forgács van mindenhol!!!! MINDENHOL!...

 
Ez a kocsi eladó volt :D... dögös :)

 

Golf pálya is volt, minden... szép, majd pár képet lehet látni, remélem.

Kis apróságok:

Leúsztam a szokásos 2 km-emet, és hát haza kéne jutni, mondom, ha kimegyek gyaloga City Beach-hez a west coast highway-en tuti megy busz.... lófaszt, már akkor (kb este 6-7 között) nem ment... de buszmegállót sem láttam, mindegy... hát akkor nem marad más, megint csak gyalog folytatom az utam haza... tudtam merre van a fő tájékozódási pontom a Rendevous Hotel kb 1,3 km-re a háztól ahol lakok, arra felé kell menni, közben sötétedett, meg fújt az istenverte szél, plusz vagy 10-15ször haza felé is eláztam... cool.

Na vajon mikor kell felmenni a Hastings street-re... richtig rossz helyet választottam már tök sötétben, kb 15 km gyaloglásnál járva aznap... és körbe körbe jártam, ezer és ezer lépéseket... már az agyam majd szét robbant az méregtől, hogy megint nem fogok hazatalálni, és addig addig jártam, fel a hegyre, le a hegyről (lakó övezet) mig csaknem este 9-re viharverten, szarrá fáradva haza nem értem..... a hátam már nem fájt, köszönhetően az úszásnak, a lábamat viszont nem éreztem... 

Megfőztem a kaját, ami nagyon izlett nekik, mondta Sid, hogy majd tanitsam meg a nejének... :-DDD

Nem volt baj az alvással...

De azért előtte még felment az agyvizem... a kb ISDN lassúságú internet már nem volt hajlandó megnyitni a yahoo-mat... egyszerűen nem... érdekességképpen tegnap elinditottam, még ma is próblákozik szegény, de semmi........ Ez annyira hihetetlenül szar....

T.  Ildikó mádi lakost - :-))) - kértem meg rá, hogy segitsen, méghozzá úgy, hogy hasrautés szeruen leirtam, hogy kinek küldjön magyar, ill angol emailt, hogy "nem tudom használni tovább ezt az emai cimemet. Új email cimem a következő.... " emailt a yahoo-mról, mert ugye otthon pillanatok alatt be lehet lépni vele... 

Nem hittem volna, hogy az éveken át használt, vigyázott, spam-mentes email cimemet, amit már azért elég sok mindenki tud, meg kell változtatnom... szar érzés, komolyan. De az végül is jó benne, hogy még most az elején, ha később lett volna, mikor már 20-40 cégnek elköldtem az önéletrajzomat ezzel az email cimmel feltüntetve... az nagyobb gebasz lett volna... na hát igy zárult a nap. Végül 1 körül összeestem és aludtam.

 

Ma megyek találkozni az ausztrál bányamérnök közvetitő munkaügyi ügynökkel, recruiterrel... Az exmunkatársa is felhivott tegnap, akit eredetileg megismertem legelőször még annak idején 2 és fél éve Sz. László által, hogy pénteken majd fussunk össze, és hogy hallotta, hogy találkozok majd Graeme-mel, és hogy ne izguljak, pár hét és interjúkrea fogok járni, és meglesz az állás, no worries... Remélem... Már alig várom...

Úgyhogy ahogy a B közép mondaná Magyar válogatott meccseken a nyugdijas szektornak: Min-den-ki  Szur-kol-jon   Min-den-ki!!! Szur-kol-jon   Min-den-ki!!!!!! :-))))

Ja, még annyi, leirtam a neveket, hol jártam, és hová mentem gyalog, Google maps-szel meg lehet nézni hány km- volt... én nem tudtam, mert OF COURSE nem töltött be..........

Youtube minusz.... minden minusz, ami intenrettel kapcsolatos.... és a legdurvább, hogy ezek ezért a fos csigánál is lassab ADSL (isdn szintű) netért, 2GB-os letöltési limites fosért 80 dolcsit (16.000 HUF-ot) fizetnek... Szerinted?????????

Madj még jelentkezem, remélem, tetszenek a képek.

Azért én tényleg nagyon rajta vagyok, de eddig két negativ dolgot tudtam elmondani Ausztráliáról... Internet, busz... ami később 1-re redukálódik, ha már egyszer madj... a jövőben lesz kocsim. Ez jó.

Érdekességek: Annyira tetszik a zebra átkelőhelyeken, szite mindenhol van hang, de nem sima hang... egy mediterrán madár hangon pittyeg, aztán mikor zöld, akkor tök jó hangot ad ki :D nagyon tetszik, felvettem videora, igérem megpróbálom feltölteni youtube-ra... de nem tudom - őszintén - sikerülni fog-e... 

Aztán Ausztráliában nem nagyon van viz sok, de ezek annak ellenére szarnak rá... mindehol drain csövön vezetik ki a vizet kis szaros virágokra, pocsékolnak, de nem is kicsit.... nagyon!!! Az árammal nem másképp.

A kereszteződésekben dupla van, hogy tripla annyi lámpa van, mint otthon...egy ahol megállsz, és még van min 1, ahová bekanyarodsz... aztán minden ki van világitva, a házak is... Szarnak rá, én mikor este felkelek, és kimegyek a kló'-ra, hát úgy kapcsolgatom le a lámpákat, mert ezek bemennek aludni és vagy 4 (!) lámpa ég egész este... hihetetlen. És ezek ellenére, szar az internet... semmi energie saving... fogalmuk sincs mi az.

Mert leszarják, van pénz. 

Aktuális hir, be tudtam lépni Yahoo-ra. 12 óra alatt!!! Hehehe!!! :-DDD De már nem műkszik megint :D NEm baj, majd 12 óra múlva megnézem...  LOL.

Mára ennyi... jövök majd megint...

Üdvözlet innen :-))) Hiányoztok is...

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://markinaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr952282073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bányász Klub (ALSÓ) 2010.09.10. 11:45:02

Bameg! Átmentél a piroson!!! Öregek biztos nem használják a zebrát!

Az újságírás doktora 2010.09.12. 06:47:49

Nem mentem át... az villogó piros volt. Itt van egy rövid zöld, aztán nem a zöld villog, hanem a piros. Használja mindenki, rend van :-)))
süti beállítások módosítása