HTML

Mark Ausztraliaban

2010.09.04-én elindultam Perth-be Magyarországról. Ebben a blogban leirom az élményeimet.

Friss topikok

  • Csanyi_Csaba: Kedves Márk! Felüdülés olvasni a blogod! Nem semmi küzdelmen mentél keresztül, így minden elismer... (2015.09.30. 11:09) Hosszú hallgatás után work visa-val a kezemben!!!
  • Gömb007: látom nagyon bejön a véderes póló:) vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden na... (2011.01.21. 23:27) 2010.10.13-26
  • anyadterdekalacsa: Hatalmas GRATULA!!! Koszi a reszletes beszamolot, tovabbi sok sikert a munkadhoz! Es irigykedem az... (2010.12.22. 22:34) That's it!!! (2010.12.12)
  • Az újságírás doktora: @anyadterdekalacsa: Az még nem most lesz... Majd februárban, ha nem Bali lesz... még majd megbeszé... (2010.12.10. 14:54) 2010.11.18
  • TEXchSAW: Mintha a következő filmből látnám a hot dog árust!!! :-))) www.youtube.com/watch?v=1Fnd924PZLo (2010.10.19. 18:33) 2010.10.08-12

Linkblog

2010.09.13

2010.09.13. 15:48 Az újságírás doktora

Kedves Napló!

Ma voltam iskolában... megint... 3 éve nem voltam suliban szeptemberben, mondhatni, hogy nem nagy kedvvel indultam el reggel, főleg, hogy mocskosul hideg volt, 3 fok. Ez persze 10 órára felmelegedett simán egy szál inges időre, napon...

Na mindegy, pont 9-re beértem, minden rendben ment. Megtaláltam a tantermet, volt ott 2 brazil niga csávó, meg 1 - nevét hallva - szláv nő, na meg egy koordinátor. Megkerestették velem a nevem, adtak 3 papírt, köztük az órarendemet, és utunkra bocsátottak, hogy csütörtökön lehet jönni újra...

Először is azt hittem, hogy hétfő, kedd, szerda, amikor menni kell, másodszor, ezért kiadtam 10 dolcsit (2000 HUF), mert annyi oda vissza kb az út, mert majd csak csütörtökön lehet diákot csináltatni... Na mindegy, haza jöttem, és aludtam 2 órát :-))

Aztán folytattam a part time job keresését... Nem lehet leállni! Szóval elindultam a közeli shopping center-be, amit Sid-ék ajánlottak, és ha már arra jártam, kiírtam az útvonalat az uszodánál lévő shopping centerbe is, mert olyan érzésem volt, amikor ott elsétáltam múlt héten, hogy oda be kell mennem... Ami amúgy 4,5 km csak oda, de hát ami muszáj, az muszáj.

Itt még tavaszodik, de már érik a citrom egyes udvarokon:

Szóval elmentem a shopping centerbe beadtam a szupermarketbe meg még egy két üzletbe, sok helyen mondták, hogy nem kell most senki... stb, aztán úgy döntöttam, hogy akkor elmegyek a messzebbire. Nagy nehezen elmentem addig, és ott bementem egy Mambos nevű kávézó és bár helyre.

Ott volt a pultnál egy 50 körüli ember, meg egy fiatal lány a pult mögött, és beszélgettek. Én megszólítottam a lányt, hogy helló, part time job-ot keresek, mire rámutatott az emberre... (arc elpirul :-)  ), mondom, bocsánat, azt hittem hogy egy vendég. Aztán mondtam, mit akarok, és vártam a szokásos választ (add ide a resumédat, aztán ha kell part time munkavállaló, felhivlak...), és ehelyett a kérdés: És hétvégén vállalsz munkát? Mondom, hát persze (ki, ha nem én :D ), azt mondja good! -És tudod, hogy működik az a kávégép? Mondom, nem igazán, kicsit másabb volt, amit én kezeltem (a kamu referenciám szerint a mádi bányász klubban, LOL :D  plusz ez egy ilyen nagy fajta volt, mint amilyen a rokiban is van az egyetemen), de mondom, mérnök vagyok, mindent gyorsan meg tudok tanulni! Erre ő, ok, gyere be szerdán egy próba napra!!! hihiiiiii, hogyne... (belül hatalmas nagy öröm, kis feszültség felszabadulás!!!)... és most először úgy jöttem ki, köszönve a szokásos "see you"-t, hogy bizony, most tényleg látjuk még egymást :-)))

Szóval most nagy az öröm, úgy néz ki, lesz part time job-om, ráadásul egy kávézó-pub helyen, ami azért is jó, mert ha választhatnék, ilyet választanék :-))) És ami még jobb, mivel hétvégi melóra is kellenék, valószínűleg jobb lesz a fizetés is!!! YEEAAAAAH!!! :-DD

Aztán hazagyalogoltam... :-|  végül, többet gyalogoltam 10 km-nél is... Na most kérdem, legyalogonlál Mádról Bekecs-re egy melóért??? :-))) Of yourse.

Amúgy is magamnak köszönhetem, mert vasárnap reggel kellett volna menni a "Freemarket"-re, aminek a nevéből is következtethető, hogy nem kell pénz vinned oda. Az emberek meg akarnak szabadulni a felesleges nem használt cuccaiktól, akkor vagy kiviszik a freemarket-re, vagy meghirdetik, hoyg a garázsból kipakolnak. Szóval mivel a lerészegedést választottam, így nincs még bicilklim, így gyalog kell mindenhová menni... Ez van... Jó buli volt!!! hehe :-DDD

Remélem, el fog akkor mostmár jönni az idő, amikor nem fogy tovább a félretett pénzem, és egy gonddal kevesebb, és mostmár "csak" a bányamérnöki meló keresésére kell majd koncentrálnom.

Végül is tök jó, még csak 7 napja vagyok itt, bejártam már vagy 30 helyet part time job-ért, meg kb 25-30 km-t gyalog össze vissza, és így, hogy beleadtam mindent, és nem vesztegettem az időmet, úgy néz ki, sikerem lesz ebben. Csodás! :-)))

Útközben láttam fehér hollót!!! Ugye-ugye??? Ritka, ezért lesz szerencsém! ;-)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na eszembe jutott pár dolog még, amit akartam irni Ausztráliával kapcsolatban…

Apróságok, amik nagyon jók, és rengeteg pozitiv energiát kapok belőlük.

Azt már mondtam, azt hiszem, hogy mentem a Scarborough beach-re a West coast highway melletti sétáló/kerékpárút –on, és vadidegenek mosolyogva köszöntek rám, köszönnek, jelen idő J

Volt olyan is, hogy sétáltam piros lámpánál álló kocsiból rám mosolyogtak, oda kiabáltak, hogy hogy vagyok, és mosolyogtak, meg mutatták, hogy minden ok… Érdekesek erre az emberek, és rengeteg energiát adnak...

Aztán ma voltam a CommonWealth bankban, megcsináltatni az új bank számlámat...

Hát, tudtam, hogy az otp-hez fogom hasonlítani, de ááááá, esélytelen... Az otp-t amúgy is utáltam.

Figyu, alap szitu, bemész az otp-be, és leszarják a fejed, mig várakozol fél órát a buzi sorszámoddal... Itt: bementem, és 3 lépést tudtam tenni, mire egy ügyfeles odajött hozzám, hoyg segíthet-e??? Ez meg mi, mondom??? :-DD
Mondtam, hogy bankszámlát szeretnék nyitni, és kérte kövessem, és bevitt a saját kis irodaszobájába, ahol mindent szépen megcsináltunk... 20 percbe telett kb, de közben mindenről beszéltünk, végig mosolygott, elmesélte, hogy az ő férje is a bányászatban dolgozik, szerelő, FIFO-ban nyomja, és hogy nem rég költöztek ide a keletről...stb, és természetesen rólam is kérdezett mindent... és ez még semmi, miután minden megvolt, még az arany oldalakból fénymásolt nekem pár oldalt recruiter cégek oldalán... EZ milyen szerinted????? Imádom ezt a sok kedvességet, ezt a nuygalmat, ezt a.....
Jaaa, meg kikisíért az ajtón kívülre is :-))))
 

Kész...
 

Aztán mindennap találkozok legalább egy alteregóval otthonról... Nem tökéletes hasonlóság, de simán dublőr lehetne!!! A legjobban eddig egy Qkára (egy barátom, K. Gábor) hasonlitó srácot láttam, kajak majdnem megszólítottam... hogy mondom, Te meg hogyan kerültél ide :D De sejtettem, hogy valami más lehet a dologban :D

Aztán... érdekes még... itt mindenhol (kajak, MINDENHOL!!!) max 2-3 cm-es a fű, feszt nyirja valaki, de szerintem, ha már 5 cm magas, levágják... és eszméletlen sűrű... az elején, a legelső blogomban a kings parkos képek között van egy közeli a fűről... midnenhol ilyen.

Aztán... itt van olyan, hogy külön DOG BEACH, külön kutyusoknak és gazdijuknak... nagyon szeretik a kutyáikat. Nem egy darab lánchoz vannak kikötve, mindenük megvan a kutyusoknak. 

 

Na, majd akkor szurkolni szerdán... remélem, meglesz!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sid-del nagyon jókat beszélgetünk, kezd barátság kialakulni köztünk... nagyon jó ember, a javából! Mély érzelmekkel, nagy tapasztalattal...
Azért írom, hogy mély érzelmekkel, mert hogy itt sokan tök kedvesek, sok embernek van vagy 100 barátja, de egyikkel sem megy le olyan mélyre a barátsága, mint nekünk otthon pár barátainkkal... de Sid ilyen értelemben európai viselkedésű.

A felesége is nagyon kedves hölgy. Sokat beszélgetünk, el vagyunk.

Mondtam neki, hogy megpróbálok fél évig itt élni, mert ugye egy hét már letelt a próba egy hónapból, de hová várjak????

A belvárosi albi drágább is.... Itt jól érzem magam és szerintem ez a legfontosabb!!!! És innen is 40 perc alatt bent lehet lenni a váorsban... csütörtöktől már nem lesz olyan drága sem, mert akkor már lesz diákom, és akkor 1 dolcsi lesz összesen, asszem....

Na majd még jelentkezem, és irom le, ami eszembe jut...

Üdvözlet Nektek odahaza!

Jaaa, kaptam pár pozitiv elismerést, hogy jó a blogom, és hogy szinte ide tudják képzelni magukat egyesek.. Ennek nagyon örülök, és köszönöm, direkt írom ilyen részletesen, hogy el lehessen képzelni....

Na akkor See you! :D hehe.....
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://markinaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr762293051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása