HTML

Mark Ausztraliaban

2010.09.04-én elindultam Perth-be Magyarországról. Ebben a blogban leirom az élményeimet.

Friss topikok

  • Csanyi_Csaba: Kedves Márk! Felüdülés olvasni a blogod! Nem semmi küzdelmen mentél keresztül, így minden elismer... (2015.09.30. 11:09) Hosszú hallgatás után work visa-val a kezemben!!!
  • Gömb007: látom nagyon bejön a véderes póló:) vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden na... (2011.01.21. 23:27) 2010.10.13-26
  • anyadterdekalacsa: Hatalmas GRATULA!!! Koszi a reszletes beszamolot, tovabbi sok sikert a munkadhoz! Es irigykedem az... (2010.12.22. 22:34) That's it!!! (2010.12.12)
  • Az újságírás doktora: @anyadterdekalacsa: Az még nem most lesz... Majd februárban, ha nem Bali lesz... még majd megbeszé... (2010.12.10. 14:54) 2010.11.18
  • TEXchSAW: Mintha a következő filmből látnám a hot dog árust!!! :-))) www.youtube.com/watch?v=1Fnd924PZLo (2010.10.19. 18:33) 2010.10.08-12

Linkblog

2010.10.02-07

2010.10.07. 10:52 Az újságírás doktora

 Kedves napló!

Akkor írom, mik történtek az elmúlt 5 napban.

Szombat este találkoztam az új szomszédokkal. Ezt a szomszéd dolgot úgy kell elképzelni, hogy ahogy az első blog bejegyzésemben található képen is láthatjátok, itt van 2 sor háztömb, mindegyikben 4-4 lakás. És ez a kettő háztömb egymással szemben van, kb 5 m-re egyik ajtó a másiktól. És pont a szemköztibe beköltözött két francia srác, ugyanígy 25-26 évesek, mint én… Banyek, mindjárt itt a november és betöltöm a 26-ot… wow…. :-/

Na szóval eldumáltunk meg minden, természetesen ők is megdicsérték az akcentusomat, mint mindenki… meg ilyenek. (NE ÉRTS FÉLRE, NEM ARC, OLVASS TOVÁBB...) Érdekes, hogy errefelé nagy szó, ha egy külföldi jól beszéli az angolt, és még nagyobb szó, ha próbálja akcentus hűen kiejteni a szavakat. Tényleg nagyon sokan dicsérték már meg az angolomat. Jó. Aztán természetesen már azt is megbeszéltük, hogy a héten majd szerdán mindenki ráér igyunk meg pár üveg sört :-)))) Nyilván. Hehe.

A vasárnap voltam boltban… már megint megszívatott a Scarborough beach-i Cloes, mert megint lementem potyára, nem volt nyitva. Érdekes tény, és mint magyar embernek, negatív dolog az itteni nyitva tartás. A nagy szupermarketek legkésőbb este 8-kor, de már inkább 7-kor bezárnak, szombaton már alig vannak nyitva, vasárnap meg egyenesen csoda, ha normális időben nyitva vannak. Ez egyébként a kocsmákra vonatkozik. Tudom, hogy nekem amúgy is más az értékrendem, mivel a mádi kocsma nyitva tartás egy csodának számít még Magyarországon is! Hiszen, olyat, hogy ha én fogyasztok rendesen, akkor addig vannak nyitva, ameddig én ott vagyok, ez még magyar honban sem mindennapos. I Mád! :-DDD !!!!!!!!!!!!!
Szóval itt bárhol vagy 1-2 körül tuti minden szórakozóhely bezár, kocsmák, Pub-ok, még azt hiszem a disco-k is ( bár ebben nem vagyok biztos… ), és utána maradnak a bárok, night club-ok, mondanom sem kell, hogy errefelé a night club-ok nem olyanok, mint odahaza, hogy privilégium, meg, hogy a perverzek járnak oda, akiknek nincs az életükben semmi öröm, nem. Itt teljesen megszokott, ha te hajnal 2 után bulizni akarsz még, inni, akármi, akkor night club. (Ezt az információt hallottam, nem magyarázkodásként mondom, mert természetesen, ha már lesz majd pénzem, saját tapasztalatból fogom mondani, tudjátok, hogy 1. nem vagyok az a szégyenlős fajta, 2. Imádom a night club-okat!!! Meg úgy általában az életet :-PPP

Szóval mivel a Scarborough-ban lévő Coles zárva volt, el kellett mennem a másik közelibe, ami hála a teremtőnek 7 days open shopping center, de van ám negatívum benne, hogy az odavezető út, majdnem olyan, mintha sorba állítanál vagy 10 Bercsényi közt… egyszer fel, egyszer le… és amikor jöttem haza 4 szatyorral a kormányon, meg egy telepakolt hátitáskával… hát mit mondjak… Olyan, mint sajtreszelővel rejszolni…--> Kicsit élvezetes, de inkább fájdalmas! :-DDD

De ennek örömére csináltam pizzát!!! Pizza party, sőt maradt még másnapra is, szóval hétfőn is pizzát ettem, királyság, jó élet. De amúgy, ha Te csinálsz mindent, tésztát, szószt stb, akkor olcsón ki lehet hozni két napi kaját. Ez pedig elég fontos tényező jelenleg nekem.

Igazából minden napom úgy zajlik, csak nem akarom feszt leírni, hogy állandóan fent lógok az interneten, és most éppen nem azért, mert kocka lennék, hanem mert állást keresek. És mivel nagyon lassú az internet, amit meg tudnék oldani 1-2 óra alatt otthon, azt itt 4-6 óra alatt tudom megcsinálni. Ez van. Majd ha meglesz a bányamérnök állásom, majd lesz pénzem előfizetni nagyon letöltési limittel rendelkező csomagra, és akkor nem fogják 3-4 napi 6 Mbit/sec –es internet gyorsaság élvezése után lecsökkenteni a hónap további részére 64 Kbit/sec-esre…

Szombaton még volt a focikupadöntő újrajátszása, ugye az előző egyenlőre végződött, ezért. Nyert a Collingwood, megérdemelte, nagyon jól játszottak már az előzőn is, és elpicsázták alaposan a Szenteket, 108-52-re. Aranyos dolog itt, hogy az éremátadásnál, egyesével, nevükkel és számukkal szólítják a footy játékosokat, és kisgyerekek akasztják a nyakukba az érmet! A játékosok meg mindegyik ad egy sapkát a gyerkőcöknek... nagyon kedves gesztus!

Szóval minden nap feszt állást keresek, part time-ot és rendes bányamérnökit felváltva…

Az eredmény egyenlőre az, hogy már vagy 4-5 recruitment cég akar állást szerezni nekem, plusz Graeme, plusz most már a Graeme által beajánlott Brian is! Plusz már én is megpályáztam vagy 30-at a Seek-en meg itt ott, tuti!

De ami a legnagyobb királyság, az az, hogy hétfőn megyek állásinterjúra – ez most már tuti – egy Bányászati céghez, egyenesen a direktorral lesz. Ezek azok, akik már vagy 3 hete igérik, hogy lesz ez az állásinterjú. Hát végre eljött! Ez az, amiről beszéltem, a Take-it-easy! Semmi sem megy gyorsan… :-))))))))))

Voltam úszni is, csináltam az úton pár képet…

Természetesen nyírni kell a füvet, mindenhol!!!!!!!!!

Ilyenre!!! Annyira szép, nem?

Itt ilyenek a fenyők... Érdekes a felfelé nőnek a tűlevelek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kb 2 millió $-s házak, ha nem több... szegény emberek laknak a The Boulevardon...

Ilyen a kilátás a The Boulevard-ról befelé a városba...

Szép helyek vannak itt nagyon…
Ugye mostanában – nem tudom a blogon lehetett-e érezni, de – egy kis lelki mélyponton voltam… De eszméletlen, hogy a táj, az ország, a természet, az emberek, mennyire át tudnak lendíteni ezen, vagy ha nem is átlendíteni, de a súlyán könnyíteni mindenképpen.

Amikor nap mint nap kapod a pozitív energiát, ha kimész az utcára, akkor nem tudsz magad alá kerülni!!! Ez eszméletlen itt. Tippem bárkinek, aki esetleg a jövőben hasonló cipőben lenne: Menj ki az utcára emberek közé, tuti fogsz kapni egy tucat mosolyt, ami feltölt!!! Menj be a belvárosba, menj le az óceánpartra, vagy csak nézz szét, nézz körbe, milyen csodálatos helyen élsz… tuti nem fogod olyan nehéznek érezni a problémákat, hogy fogy a pénzed, pl.
Németországhoz tudok viszonyítani… Hát ott már tuti öngyilkos hajlammá fajult volna a dolog!!! hehehe :-D Itt meg, no worries. Minden el fog jönni, csak nem kell feladni… „Nézd csak, ott az óceán, nézd csak, milyen meleg van?!” És… és már nincs is probléma.

Kedden is egész nap a szokásos cselekvés, plusz elmentem Fremantle-be Graeme-mel meginni egy kávét.

A vasút állomás (helyi) Perth belvárosában:

Graeme egy nagyon jó ember, nagyon örülök, hogy ismerhetem. Ő tényleg állást akar szerezni nekem, ő tényleg megismert az évek során látatlanban, megismerte az igazi énemet, nem csak egy papír vagyok a dossziéban, ráadásul, ahogy már sokat beszélgettünk, kezd jó kapcsolat kialakulni közöttünk, afféle barátság. Átadtam végre neki az 5 puttonyos aszút, ami hoztam neki Magyarországról. Mondta, hogy nem kellett volna, meg miért, meg minden. Mondtam neki, hogy majd egy különleges alkalommal igya meg a feleségével… Erre ő? „Akkor inkább az a különleges alkalom az legyen, ha meglesz végre a bányamérnök állásod, és megisszuk együtt…” Hát nem egy jó ember?! Sok helyen van bent a pályázatom, sok helyről válaszra várok, de hát itt semmi nem megy gyorsan… Ez van, ezt el kell fogadni…

Aztán szerdán voltam megint suliban. Tanár csere lesz egy hét múlva, a kedvenc tanárunk; Colin kapott egy olyan lehetőséget a szakterületén, amire évek óta várt, és természetesen elvállalta – miért is ne??? - , viszont érdekes, hogy mondta is, és látszott is rajta, hogy annak ellenére sokat hezitált, mert nagyon szeret tanítani. Ez a szakma az élete. Mindenesetre örülök a sikerének!

Úton a suliba a Perth City P.D. :-P

Valaki híres ember kijövetelére várakozó újságírók! :-))

Kedvencem az öltönyös öngyilkos merénylő!!! :-DDD

Aztán este átmentem a francia szomszédokhoz! Megittunk vagy 5-6 sört, és átdumáltuk az estét… jó volt, aranyos srácok. Az egyik srác – Guilhem, avagy Gigi becenevű -  ilyen egyszerű, csajozni akaró, élni akaró, kétkezi melót csináló fiatal srác, ő 85-ös. A másik srác geológus – Fabian -  az FMG-nek dolgozik, mesélt egy csomó storyt, van egy thaiföldi menyasszonya, egy nevelt gyerekkel (az állam leszakadt), és eszméletlen melankolikus!!! Minden rend, mindennek utánanézett, mutatott olyan könyveket a mérges pókokról, meg mindenről… kész. Úgy fel van készülve :-) Pl egy nap, elment otthonról, és a lakótársa is utána, de még nem volt két kulcsuk a lakáshoz, és a srác betette a lábtörlő mellett lévő résbe a kulcsot! Nevetve mesélte Gigi, hogy Fabian nem mert benyúlni a kulcsért, mert ki tudja milyen mérges pók van ott! :-DDD

Mellesleg, ma rendet csináltak a kiskertjükben, és Fabian (miért is ne, a fő parás??? :-D ) talált egy Redback spidert, egy elég mérges pókot. Olyan mérges, hogy nem látod a szemöldökétől a szemét! Hát hogy mondjam, utána lehet nézni, nem annyira halálos, max gyerekeknek, vagy öregeknek, rossz egészségügyi állapotban lévőknek okozhat halált a csípése... Mindenesetre, jó pár napig szarul leszel, ha egy ilyen csípést bekapsz, és van rá bármelyik medichal centerben, patikában ellenszer!

De hát nem szép jószág!

Hát na, mondta Sid, hogy nem kell olyan helyre nyúlkálni, ami nincs mindig szem előtt, ami sötét helyen van, ami elhagyatott…

Egyébként itt a legnagyobb, és legundorítóbb pók, Nagy szőrös lábakkal, egy hangyánál is veszélytelenebb az emberre... érdekes. :-DDD

A lényeg, hogy jó fejek nagyon, és jól el voltunk, aztán 11 köröl indultam haza, mert ma korán kellett kelnem. Mondták, hogy vigyázzak az úton hazafelé (ez ugyebár 5 m :-DDDD ), én is mondtam, lehet, hogy kéne hívnom egy taxit a biztonság kedvéért! hehe.

Jó hír, hogy tegnap vettem célirányosan egy újságot, a The West Australian nevű napilapot – Jó vaskos egy újság, sok oldalas - , aminek a szerdai és szombati számában van egy csomó álláslehetőség hirdetve.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fel is hívtam párat, és meglepetés!!! Egy olasz étterembe Nedlands-ben behívtak. Ma voltam is ott délben, és mondták, hogy okés, holnap mehetek próba melóra. Ami nagyon jónak tűnik: Jó fej emberek vannak ott, kedves, egyszerű, olasz emberek, jól néz ki nagyon az étterem, és ami még jobb, hogy 20 órát fogok tudni nekik dolgozni!!! És csütörtök, péntek, szombat kell majd járni. Hétköznap 18 dolcsis, szombaton 22 dolcsis órabérért!!! Mérföldekkel jobb, a mostaninál, ahová nemsokára kell mennem – mert ugye még nem biztos, hogy be fogok válni holnap, bár én úgy gondolom igen ;-)  - , mert itt 15 dolcsit kapok, és nem tudok heti 10 órát sem dolgozni nekik… Szóval most örülök, nagyon jó napom volt ma!!! :-))))))))

Ez az étterem, és még egy kép az odavezető útról... csak úgy...


Ennek örömére elhagytam a Smart rideremet…
Itt úgy van, hogy veszel egy kártyát – a Smart rider-t (angolul nem tudóknak: „okos utazó”) – és azt minden újságárusnál, minden buszon, állomásokon fel tudják Neked tölteni pénzzel, és mindenhol van csekkoló, és ráhelyezed, az meg kiirja, mennyit vesz le, és mennyi van még rajta. Tök jó rendszer szerintem.

Szálltam volna fel a buszra, és hoppá nincs a zsebemben, a buszsofőr, hát… --- Tudom, hogy mindig kiakadok ezeken a tök jó fej buszsofőrökön, de hát ez otthon annyira teljesen ellentétes!!! Rám néz, azt mondja, na mi a helyzet. Mondom, hogy elhagytam a Smartrideremet, rám kacsint, na gyere szállj fel, no worries! :-) Még megkérdezte, mennyi pénz volt rajta, meg persze segített, hogy melyik megállónál kell leszállnom, hogyha a perth-i állomásra megyek, ahol majd adnak újat… stb. Kész.
Úgyhogy vettem is neki egy tartót... nem sajnáltam mostmár azt a 3.30-at, főleg, hogy egy új smartrider 5 $... 

Útközben eljöttünk a Kings Park mellett. Sajnos még ott sem voltam, persze mondanom sem kell, ha majd lesz fizum, és időm is, hogy ne mindig csak a kötelesség, mindenhová el fogok menni. A Kings Park, mint mondtam, közvetlenül a belváros mellett egy kb 50 focipályányi park, erdővel, tisztásokkal, mindennel. HIHETETLEN!!! Itt egy kép a buszból…

Aztán egyből a semmiből jön a belváros:

Ezek az épületek azért szépek... még mindig megbámulom őket hülye-túrista módon! :-D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annyira szépek itt a parkok. Annyira jó dolog, hogy mindenhol csak park, és park, mintásra vágott 2-3 cm hosszú golfpálya minőségű fű takaróval… Ááááá, eszméletlenül szeretek itt lenni!!!! Ide kellett jönnöm, nem hiába éreztem, nem hiába vonzott ez engem annyira!!! Csodálatos  itt! Jók az emberek, itt van minden, amire csak vágysz, ha van melód, tudsz normálisan élni, van mindenre pénzed. A bányászat high-tech, és kimeríthetetlen ásványkincsekkel. Minden működik, minden élvezhető, minden minden minden jó. Nekem személy szerint. Biztosan van olyan, akinek ez nem jönne be annyira… de szerintem nagyon keményen kell keresni, hogy találj egy olyan embert!!!

Aztán képek....

A park a házunk előtt:

 

 

 

 

Na leteszem a tollat… Majd még jelentkezem. Következő írásomban a férfiaknak fogok kedvezni, írok majd arról, milyen autók vannak errefelé, és hogy hogy néznek ki itt a nők. ;-) :-P

Olasz étteremben fogok dolgozni, úgyhogy mostantól Marco vagyok :-DDD

Szívélyes üdvözletem a földi paradicsomból!!!!!!!!!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://markinaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr822352620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyadterdekalacsa 2010.10.10. 23:41:37

Szevasz MARCO!!!

Gratula "Az olasz melo"-hoz. Hajra a banyasz-ceges interview-n! Legyszi, azonnal ird meg, mi volt!!! Nagyon szoritok!!!

Es elegem van abbol a sok napsuteses, joidos fotobol!!! Igazsagtalansag! Nalunk meg cidri van. De legalabb hosszabbodnak a nappalok.

Puszi New Zealandbol!

anyadterdekalacsa 2010.10.10. 23:54:35

Az elozo bejegyzesedre irt hozzaszolasomra adott valaszra reagalva.

Uj-Zelandon nincs tropusi ido. Az eszaki szigeten, foleg Auckland kornyeken nagyon fasza: telen 15 fok, nyaron meg 25. A deli sziget kozepen magyar eghajlat: telen hideg, befagynak a tavak, kivonul mind a 32 curling club a tavakra jatszani, nyaron kanikula. Dunedin (Aucklandtol 1500 km-rel delre) pedig hideg van, (a varos mellett halad el egy hidegebb ocean aramlas) nyaron is futunk. A nyar igazabol februarban kezdodik. Igen, amikor oszulni kezd, es gyonyoru ido szokott lenni. Februarig meg neha futeni kell, neha meg elajulsz a hosegtol, ha jon egy melegfront. Volt mar 34 fok is nalunk egy egesz napra, a 15 fok utan sokkolo volt, az utcak kiurultek, es mindenki a lakasban pihegett. Mi is! Durva, mi? Az ocean max. tortenelmi rekord homerseklete 14 fok volt, ettol csak hidegebb a viz. Persze a helyiek meg furdenek benne, fasza hullamok vannak, allandoan hemzsegnek a szorfosok a beachen. En altalaban kabatban szemlelem a sok barmot. Egyebkent gyonyoru fekvese van a varosnak, az emberek marha kozvetlenek, csak hat az idojaras... Az nem az igazi. Amikor vegre kimelegszik, az egesz varos a parkokban ebedel, kicsit napoznak, aztan huznak vissza melozni.
Na, hat ennyit az eghajlatrol...

Az újságírás doktora 2010.10.12. 13:34:04

@anyadterdekalacsa: Köszi a felvilágosítást :-$
A következő bejegyzésben irok az interjúkról, meg a nem is olyan jó (SZAR) olasz melóról... :-)
Már írom is... ;-)
süti beállítások módosítása