HTML

Mark Ausztraliaban

2010.09.04-én elindultam Perth-be Magyarországról. Ebben a blogban leirom az élményeimet.

Friss topikok

  • Csanyi_Csaba: Kedves Márk! Felüdülés olvasni a blogod! Nem semmi küzdelmen mentél keresztül, így minden elismer... (2015.09.30. 11:09) Hosszú hallgatás után work visa-val a kezemben!!!
  • Gömb007: látom nagyon bejön a véderes póló:) vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden na... (2011.01.21. 23:27) 2010.10.13-26
  • anyadterdekalacsa: Hatalmas GRATULA!!! Koszi a reszletes beszamolot, tovabbi sok sikert a munkadhoz! Es irigykedem az... (2010.12.22. 22:34) That's it!!! (2010.12.12)
  • Az újságírás doktora: @anyadterdekalacsa: Az még nem most lesz... Majd februárban, ha nem Bali lesz... még majd megbeszé... (2010.12.10. 14:54) 2010.11.18
  • TEXchSAW: Mintha a következő filmből látnám a hot dog árust!!! :-))) www.youtube.com/watch?v=1Fnd924PZLo (2010.10.19. 18:33) 2010.10.08-12

Linkblog

2010.10.13-26

2010.10.26. 15:29 Az újságírás doktora

 Kedves Napló!

 

13-a óta nem jelentkeztem. Eltelt majdnem 2 hét. Annyira sok minden nem történt. Hogy lehetett volna írogatni… Meg úgy kedvem sem volt. Átmentem egy kis lelki mélyponton is, hogy még mindig nem értem el a célomat, meg hogy fogy a pénzem, de no worries. :-) Két napig tartott, max 3.

NA… (a végén kedvezek majd ígéretem szerint a férfiaknak: beszélek majd nőkről, meg autókról)

A szitu az, hogy az bányászati konzultáns cégre még mindig várakozok, felhívtam őket múlt héten, hogy mizu, és még mindig vitatják, hogy mi legyen velem és a céggel. Nem nagyon építek rájuk már… de azért még mindig nagyon szeretném azt az állást, mert az lenne – azt hiszem – a legjobb.

Azóta az Anglo Coal, meg a BHP Billiton is visszaírt, hogy a megpályázott állásra az esélyeim elszálltak, meg még rajtuk kívül elég sok cég, de ezekhez én már hozzá vagyok szokva. Ugye nem csak Junior állásokat pályázok meg, pont azért, hogy ha esetleg nem vagyok arra megfelelő, talán másra igen.

Szóval most várok a konzultáns melóra, plusz!!! Voltam tegnap egy állásinterjún egy nagyon jó cégnél!

Itt:

Összefoglalva a szitut, elég nagy esélyem van arra, hogy elcsípjem magamnak, mert:

Mint kiderült az állásinterjún, 2 graduate – junior pozíció van meghirdetve. Sokan jelentkeztek, de összesen két olyan pályázó van – köztük én az egyik – akinek van szakmai tapasztalata. Ráadásul a másik mérnök srácnak fúrás-robbantás tapasztalata van, nekem meg ugye tervezés-termelés. Tehát a csaj is mondta, hogy jól kiegészítenénk egymást, plusz inkább a tapasztalattal rendelkezőket preferálnák, szóval minket, kettőnket! Ez nagyon-nagyon jó kedvre derített, és tényleg lehet reménykednem.

Holnap – szerdán - fognak felhívni, hogy akkor mi legyen. Plusz elég sietős is nekik – jajj, de jó!!! Plusz egy ausztrál léptékben vajon mit jelent?! :-D - , mert a külszíni nikkel bánya, ahová szeretnének alkalmazni, majd csak januárban fog nyílni, és addig be kéne tanítani bennünket. Lényeg, hogy egy szűk mérnöki kör lenne ott, egy manager, 1 superintendent, 2 senior és 2 junior, szóval elég széles körű tapasztalatokat szerezhetnék ott, szakmailag nagyon jó lenne.

Egy rossz dolog van benne: Resident állás lenne, szóval egy 500-1000 fő körüli városkában kéne lakni a déli parton… Ez egy nagyon aranyos hely, plusz egy csomó féle szabadidős tevékenység van ott, ahogy az interneten olvastam, tenisz, golf, úszás, meg minden, plusz az óceánpart 50 km-re van… de áááhhh… Nem tudom meddig fogom kibírni ott, ha megkapom az állást. Én az ilyen kis helyeket soha nem bírtam, kikészít. Perth-t pedig imádom, mert nagy város, a maga módján pezseg, pörög, sok ember, sok lehetőség…stb. De egy kis falu??? … Kiderül. Nem vagyok természetesen abban a pozícióban, hogy nem-et mondhassak egy bányamérnöki állásnak, szóval, ha megnyerem a pályázatot, természetesen el fogom fogadni. Mert a sorrend kb. a következő: 1. Szakmai fejlődés 2. Pénz 3. Hely. Szóval az első kettő elég erősen fontos! És ez ebből a szemszögből jelentős!

Ez a hely:  

http://maps.google.com.au/maps?hl=en&q=ravensthorpe+wa&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=Ravensthorpe+WA&gl=au&ei=LL_GTOmXGoLRcd-x_a8O&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBgQ8gEwAA

Aztán holnap még megyek egy Recruitment céghez is interjúra… Kezdenek megint bepörögni az események. :-)

Amúgy voltam itt-ott, voltam parkokban, a városban egy két helyen, járok suliba.

Minden Assessment-em (zh, beadandó, felmérő vagy mi) be van adva, meg van írva, jól haladok, természetesen. Mint mondtam, ez nem egy nehéz suli. Ez csak a módja volt, hogy idejöttem.

Egyik nap, miután lángos sütésre meghívtam Henit, akivel nagyon jó barátokká váltunk az idő múlásával, felszállt a buszra, én meg úgy döntöttem, hogy lemegyek a beach-re (este) 2 sörrel, és el vagyok... úgy fel tud tölteni... Olyan jó... még este is!!!

Aztán voltam Terence-ékkel egy délután kis kiülős kocsmában is egy sörre... Megjegyzem, itt van jó pár ilyen hely, sörkert, és tele van emberekkel!!! Tele!

Meg újabb parkban voltam... Itt ettünk egyet, vittünk kaját, és piknik szerű, amolyan gyorsan találkoztunk, kajáltunk és mentünk a dolgunkra. Természetesen itt is lehetne golfozni.... nagyon szépek.

 

Aztán voltam Henivel egy Szudáni összejövetelen.

Én teljesen azt hittem, valami buli lesz, de aztán kiderült, hogy nem. Egy ilyen, aki szudáni, az jöjjön el bandázni, táncolni, stb - est.
Jó volt, meg jól éreztem magam, de nem az én világom. De tényleg nagyon kedves emberek, meg aranyos időtöltés... Már néha nekem is kedvem leett volna bemenni táncolni közéjük, ha nem először lettem volna ott, ráadásul fehérként :-DDDD

Amolyan, ne legyek már mindig otthon, és pénzbe se kerüljön, és jól is érezzem magam.

Táncoltak, együttes énekelt is... minden.

Ennek a lánynak eszméletlen volt a haja :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán itt is tud esni az eső... nem is akármilyen felhőszakadás volt... Plusz ugye, itt brutál módon fúj a szél mindig!

 

Aztán, amit még akartam mutatni nektek; az egyik osztálytársam, egy pakisztáni srác, annyira úgy néz ki, mint Petőfi Sándor!!! Nagyon aranyos srác amúgy, meg cuki, szeretünk "Vele" nevetni :-D  Jó fej, amúgy, mint mindenki, szinte! Én már nem is hívom a nevén, csak Petőfinek szólítom! :-)

Pont egy depis időszakomban munka előtt éppen szusszantam a parkolóban az odabiciklizés után, és ezt láttam.
Tanulság??? Ha rossz kedved van, ne menj a Boulevard-ra...!!!

És végül még ma is lementünk meginnin pár sört Henivel az óceánpartra... Feltölt energiával mindig!!!

a még akkor ahogy ígértem, kedvezek kicsit a férfiaknak!

Fontossági sorrend szerint kezdjük a nőkkel! ( :P )

Természetesen arányát tekintve nincs még egy olyan ország, mint Magyarország, hogy annyi szép nőt láss, ha végig mész az utcán. DE! Ausztrália is elég jó helyen áll. Amiből a legtöbbet látsz az két kategória: Dagadt nők, szép nők. És egy kevés „átlagos-vagy-nem-szép” nő. Kb ezek a kategóriák vannak. Nagyon sok az elhízott nő, de sok a szép is.

Meg kell valljam, nagyon jó a felhozatal. Nagyon szép ausztrál nők vannak, szerintem a világon a legszebb lábú nők itt vannak. Tényleg! Gyönyörű, formás és nőiesen-izmos lábúak. Csodaszép a lábuk!

Azt is meg kell jegyezni, hogy „mellesleg” is elég tehetségesek. Szerintem arányában(!) több a szép (vagy nagy) mellű nő, mint otthon.

Az átlag, már szép kategóriába sorolandó nők, akikből sokat látni, azt így tudnám jellemezni: Kecses boka, gyönyörű láb, még erotikusan vastagodó combok, kicsit (csak kicsit) széles csípő, szép mellek, szép arc. Szóval sok itt az a típus, akik jól néznek ki, és 2-3 gyerek után valószínűleg akár kétszer ekkorák is lehetnek majd, ha nem vigyáznak.

Aztán rengeteg itt az elhagyott nő. Állítólag a bárokban, klubokban hemzsegnek, és szedik fel a pasikat. (Nem tapasztalatból mondom, csak hallottam. Nincs pénz. Első a bányamérnöki állás! LOL :-) )
És állítólag könnyű vérűek, és szexuális beállítottságúak, ami elég pozitív!

Plusz még az is pozitív, hogy nagyon sokféle nemzetiségű ember, nő van itt, szóval minden féle nemzetiségből, féléből, fajtából lehet válogatni. Mondom, hogy jó országban vagyok! :-)

 

És jöjjenek az autók:

Általános észrevételek:

Az új autók azok drágák, nagyon drágák. A használt autók, viszont sokkal olcsóbbak. Itteni fizetésekhez mérten, nagyon olcsón lehet hozzájutni egy használt autóhoz, de még otthoni árakat tekintve sem drágák a használt autók, sőt. Viszont a luxusautó márkák, mint Audi, Jaguar, BMW, Mercedes kétszer (tényleg) annyiba kerülnek, mint otthon. Ezáltal nem is hemzsegnek az utakon annyira. Aki ilyennel jár itt, az tuti gazdag! Mert azért, ha belegondolsz, hogy egy A4-es 20 millió forint… egy A6-os 30-40 misi, egy A8-as meg 50-60-70 millió…hát az durva.

Amiből sok hemzseg az egy Large-car nevű kategória, nagy autók, V6-os, vagy akár V8-as motorokkal szerelve, jól kinéző, vagány autók. Általában sedan az elterjedt! Kevés a kombi! A legnagyobb csata ezen a téren 3 autó között zajlik: Holden Commodore, Ford Falcon, Toyota Aurion. Mind 3 szép autó nagyon. Én nem szeretem a Toyotát, szóval inkább azt mondanám, hogy a Ford és a Holden nagyon szép, és jó autók, meg vagányak!!! Én is egy Ford Falcon XR6-ossal fogok inditani, ha meglesz az állásom szerintem, egy 4-5 évessel. Mert az már 15.000 $-ért kapható, 4 literes 250 LE-s V6-os mocival, sportos, jól megy, jó belső, szép, nagy.

Újonnan sem túl fdrágák, kb annyi, mint egy Passat, vagy egy Mondeo, de azoknál, szerintem jobbak:

Ford Falcon (új) : 

Holden Commodore:

És a Toyota Aurion: 

 

 

Én ezzel szeretnék majd indítani (Eggyel régebbi Ford Falcon XR6 (2005):

Amúgy a Xenon-fényszóró sem olyan divat errefelé. Ennek az oka valószínűleg az, hogy nincs tél, nincs olyan sok esős rosszul látható útviszony errefelé. Így nincs rá igény.

Azért is tetszik nekem annyira ez az ország, mert itt minden van, minden országból van egy kicsi, minden országból itt van a jó. Itt van Amerikából a nagy kocsik, nagy V6-osokkal, V8-asokkal is, de van minden Európai autó is, még Skoda Superb is van, az új. Van minden kaja, van minden ember, van minden szolgáltatás, ami máshol is van, jó az életszínvonal, nagyon. Ami negativuma ennek a dolognak, azt simán el tudod viselni. ;) Simán!!! Imádok itt élni, és minél hamarabb meg akarom kapni az állásomat, amiért kijöttem. Nem akarok hazamenni (végleg) egy jó 5-8 évig… Aztán meglátjuk, mi lesz majd…

Üdvözletemet küldöm innen a 30 fokos meleg tavaszból… :-))))))))

Vigyázzatok Magatokra!

Mark

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://markinaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr52400587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyadterdekalacsa 2010.10.27. 23:09:05

En a Holdenre szavazok! Ideat is van belole boven, gyonyoru, hatalmas, eros, akar egy mualkotas!

Megneztem a guglis terkepen azt a falut meg kepeket a kornyekrol. Hat, az ilyen hely elmenne sokkterapias kezelesnek idegbetegek szamara. Remelem, legalabb zsiros fizetest adnak, ha mar egyszer ki kell koltozni a civilizaciobol a semmi kozepebe.

Puszi!
ui.: irj gyakrabban, legyszi!

Gömb007 2011.01.21. 23:27:51

látom nagyon bejön a véderes póló:)

vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden napjára
süti beállítások módosítása