HTML

Mark Ausztraliaban

2010.09.04-én elindultam Perth-be Magyarországról. Ebben a blogban leirom az élményeimet.

Friss topikok

  • Csanyi_Csaba: Kedves Márk! Felüdülés olvasni a blogod! Nem semmi küzdelmen mentél keresztül, így minden elismer... (2015.09.30. 11:09) Hosszú hallgatás után work visa-val a kezemben!!!
  • Gömb007: látom nagyon bejön a véderes póló:) vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden na... (2011.01.21. 23:27) 2010.10.13-26
  • anyadterdekalacsa: Hatalmas GRATULA!!! Koszi a reszletes beszamolot, tovabbi sok sikert a munkadhoz! Es irigykedem az... (2010.12.22. 22:34) That's it!!! (2010.12.12)
  • Az újságírás doktora: @anyadterdekalacsa: Az még nem most lesz... Majd februárban, ha nem Bali lesz... még majd megbeszé... (2010.12.10. 14:54) 2010.11.18
  • TEXchSAW: Mintha a következő filmből látnám a hot dog árust!!! :-))) www.youtube.com/watch?v=1Fnd924PZLo (2010.10.19. 18:33) 2010.10.08-12

Linkblog

2010.09.16 Suli nap

2010.09.16. 09:21 Az újságírás doktora

 Kedves Napló!

Na most gyorsan leírok pár dolgot! J

Ma voltam suliban.  A suli szép, és sok jó ember van ott J Mint mindenhol errefelé J

Ma sem volt semmi tanítás még, hanem ma bemutatták a suliban dolgozókat. Az iskolatársaimmal sem ismertük még meg egymást, de ahogy láttam, van vagy 4 indiai, 4 kínai, mellettem egy, az a klasszikus öngyilkos merénylő ül, (kajak :-DDD ), de aranyos jófejnek tűnik. Van még kenyai, ravasz srácnak tűnik, meg pár európai. Hát az indiaiak akcentusa az nem semmi :-D Plusz az egyik, amelyik mögöttem ül… hááát, azt sem az esze fogja megölni! Olyan kérdéseket tett fel egész nap, hogy úgy kellett bent tartanom a röhögést :-DDDD

Ez a Student's lounge room:

A College cancellar meg úgy mindenki jó fej, segítőkész. Jó, hogy csak szerda fél nap, és csütörtök meg péntek, amikor suliba kell járnom, plusz ami még jobb, hogy november 26-tól február nem tudom meddig full szünet JJJ

A suli a Hay Streeten van, egy jó 20 perces séta a vasút/metró állomástól. Az egész belváros annyira tiszta, 1 órával hamarabb érkeztem, mert nem néztem, hogy ma csak beiratkozás van, és jöttem időbe amíg kint ültem, meg megcsináltattam a diákomat, eljött egy utcatisztító autó, egy járdatisztító autó, meg pár szemét szedő is, meg ilyenek… (Írtam már a tiszta cipőtalpról, igaz? )

Megvan a diákom, a Smart-rider- kártyám is már diák, úgyhogy most már csak 5 dolcsi oda vissza az út, nem 10…

Elindultam az orientation után haza. Elhatároztam még múlt héten, hogy nélkülözök, meg olcsón hozom ki a kaját, de egyszer egy héten eszek egy valami finomat. Ezek általában 10 dolcsi körül vannak. Minden tál kaja, minden szendvics. Bementem egy kababos helyre (még el kell mondanom, hogy imádom a hasam, és azt is pl nagyon imádom Ausztráliában, hogy minden nemzetiség legjobb kajái jelen vannak, bármikor, bárhol meg lehet őket venni), és néztem, volt egy olyan, hogy „special hamburger of the house”, jó, akkor ebből kérek egyet gyorsan. Na hát ez a hely, nagy valószínűséggel a kedvencem lesz. Először is, nyers marhahúsból az orrom előtt sütik bele a húst, minden egy grillező vaslapon, és hát elmondom mi volt benne, direkt lefényképeztem, látnotok kell, hogy néz ki életem legfinomabb hamburgere: grillezett friss zsemle, (alulról felfelé) sajtszeletek, gyros hús, tükörtojás, marhahús szelet, sült kolbász, hagyma, saláta, paradicsom és édes chilli szószt kértem bele. És mindezt egyszerre sütötte a srác a sütőlapon… Az íze brutál volt.  Na most fogadni merek, a blog olvasás után mindenki kajálni fog :-DDDD

Betúrtam, jól laktam, király. Mentem tovább a sétálón, tudni kell, hogy ezek nagyon büszkék arra, hogy ausztrálok, szerintem minden 30 méteren van egy ausztrál szuvenír bolt, vagy ausztráliai bolt. Én is benéztem egybe… mi szem s szájnak ingere. (És hogy nekünk miért nincs olyan sok magyar boltunk???? :'-(((  )

Ezen a két pólón majd beszartam a nevetéstől :-DD A második a legkirályabb!!! hehehe :-DDD

Aztán a Didgeridoo-k , meg bumerángok, kis kengurukkalJ

Közben kerestem fekete inget a pincér melómhoz, és mindenhol csak 25-30 $-ért volt. De aztán eszembe jutott, hogy mondta Sid, hogy menjek be Innaloo shopping centerbe, ott van a Target (olyan, mint a C&A, csak szerintem nagyobb) és ott tuti találok 10 dolcsiért. Így hát ennek tudatában, meg hogy az egyik (jövőbeli) kedvenc póló boltomban kiárusítás volt, nem hagyhattam ott ezt a szép kis pólót 15 dolcsiért!!!

Ezt muszáj volt, amúgy is rájöttem, hogy hozhattam volna több pólót, plusz na…Aki kicsit is szerette valaha a Starwars-ot, az tuti megért. J))))))))))))) (Szájmon, Te tuti!!! :-DD )

A belvárosban közben volt valami rögtön-fesztivál, mindenféle táncos lányokkal, meg bohócokkal, mindenkinél héliumos lufi (nyilván akartam volna szerezni egyet, ha nem vagyok egyedül, de így tuti hülyének néztek volna :-D )…

 

Bent a sátorban egy jazz együttes, valami katolikus iskola növendékei, profin nyomták, tényleg…

Jaaa igen. Az egyenruhákról! Itt az nagyon megy, ugyebár brit gyarmat, hát minden iskolának megvan a saját egyenruhája, és minden gyerek abban az egyenruhában jár iskolába… Eszméletlen. Engem személy szerint mondjuk kiráz a hideg, főleg az ebből fakadó rivalizálásoktól, meg lenézésektől – ilyet is láttam, majdnem csak hogy ujjal mutogattak egy másik iskolából származó csoportra…  Szóval nagy hagyománya van itt ennek. Örülök, hogy Magyarországon nőttem fel!!! Amúgy is… ennek az oktatásnak a színvonala még mindig össze nem hasonlítható az évek során szarrá butított magyar oktatással, ami még így is legyalázná őket, simán. Büszke vagyok, hogy magyar vagyok (nem turista, hehe :-D )…

Hazafelé bementem a Target ruházatba, találtam is 10 dolcsiért fekete inget, pont ahogy számitottam. Ott ez a kis felirat a falon:

 

Amúgy is oda vagyok ezekért a tudat és öntudat ébresztő feliratokért itt, igyekszem minél többet megörökíteni Nektek… És ezzel kapcsolatban egy kérdés… A mi magyar államunk miért nem tud ilyen imidzset kialakitani??? Mi magyarok amúgy is olyan büszkék vagyunk magunkra, a történelmünkre, miért nem lehet ezt hirdetni az országban, és ha mástól nem is de ettől legalább kis összetartás alakulna ki, vagy nemtudom… mindegy, biztos, direkt akarják, hogy a magyar nép szarja le a saját fajtáját, hagyományait… stb. Megszakad a szívem. Semmiből nem tartana….

Most a nap hátrelévő részében állást fogok még keresni, of course, meg ilyenek.,..

Eszembe jutott még pár érdekesség a végére, meg képek:

Tök aranyos dolog, hogy a buszok itt, amikor leszállnak az emberek, hogy úgy mondjam, lecsücsülnek, megdőlnek oldalra, hogy ne kelljen magasról lelépni, aztán ajtó bezár, légrugók vissza, mehetünk.

Próbáltam úgy fotózni, hogy látszódjon a kinti függőleges oszlophoz képest:

Aztán szintén a buszokon, meg a vonatokon az a tisztaság… Direkt csináltam fotót, mintha aznap lett volna először munkába fogva az a busz. Pedig nem mai darabok, de hát vigyáznak rá… Olyat is láttam már, hogy a vonat, amíg állt az állomáson, addig a sofőr szépen lemosta a szélvédőjét, csili-vili-re…

Annyi szar köcsög irodát tud nyitni a magyar kormány, amik csak azért vannak, hogy vigyék a pénzt, nem igaz, hogy nem lehetne nyitni busztisztító munkahelyeket, és nem csak évente egyszer leveretni a buszt, lennének új munkahelyek, plusz adóznának az emberek… Ez is fáj…

Hazafelé láttam megint a fűnyírókat… mivel egy parkban már volt vagy 4 cm-es a fű, mindenképpen le kellett vágni… Banyek, itt mindenhol lehetne golfozni, komolyan! J

Ma már meleg van. Tényleg jó idő, rendesen a napon már süt a levegő. Hamarosan csak úgy szabad kimenni, ha bekenem magam előtte napkrémmel.

Még egy dolog, majd fel fogom venni, és fel fogom tölteni azt is youtube-ra, de itt kajak a galambok is, meg a hollók/varjak is más nyelven beszélnek. A galambok érdekes hangon sikítanak, a varjak meg olyan hangot adnak ki – ez a legérdekesebb, mert már nagyon furdalt a kíváncsiság, mi adja ki ezt a hülye hangot -, mint egy fiatal bárány, ahogy béget, de nem béget, hanem, mint egy csecsemő „oáá”-zik, bárány hangon… Ezt jól elmondtam LOL! :-DDD

Na hát ez is egy szép nap…

Üdvözletem

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://markinaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr432299786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocsolya 2010.09.17. 11:59:14

No akkor egy kis kritika:
"Mi magyarok amúgy is olyan büszkék vagyunk magunkra, a történelmünkre, miért nem lehet ezt hirdetni az országban, és ha mástól nem is de ettől legalább kis összetartás alakulna ki, vagy nemtudom… mindegy, biztos, direkt akarják, hogy a magyar nép szarja le a saját fajtáját, hagyományait… stb. Megszakad a szívem. Semmiből nem tartana…."
Amint tudod, az egyik közeli barátod is aktív részese a magyar hagyományok ápolásának és azt kell mondjam, a magyar állam egyáltalán nem szarja le a magyar nép hagyományait és kultúráját, ugyanis rengeteg pályázat van amit egy egyszerű néptáncegyüttes is megpályázhat és az önkormányzatok is igen hathatósan támogatnak minket: rengeteg felkérésünk van fellépésekre és bizony állami/önkormányzati pénzekből fizetik a tiszteletdíjunkat. Mindezen felül a kultúrával, hagyományokkal, stb. foglalkozó egyesületek Magyarországon közhasznú egyesületnek minősülnek (minősülhetnek), ami nagyban megkönnyíti a működést. Mindezek hatására teljes mértékben működőképes tud lenni egy olyan kis néptáncegyüttes is mint a miénk. Persze tenni is kell érte, meg olyan pályázatokat kell írni amivel nyerni is lehet, be kell tartani a törvényi kötelezettségeket, stb. Akármelyik majálisra, falunapra, vagy egyéb állami/önkormányzati rendezvényre elmész, biztos, hogy lesz ott legalább egy néptánccsoport vagy asszonykórus, stb. Szóval csak nyitott szemmel kell járni és akkor láthatod, hogy nem olyan vészes ez a helyzet, legalábbis az ország vezetősége (legyen az akármelyik párt képviselője) mindig is támogatta a magyar hagyományokat és kultúrát és szerencsére rengeteg olyan magánember is van aki nem hagyja elveszni hagyományainkat. Szóval "No worries!", a magyar történelem és a magyar hagyományok mindig is ápolva lesznek, az ajtó mindenki előtt nyitva áll aki tenni akar érte.

Az újságírás doktora 2010.09.18. 16:28:08

@pocsolya: Ez alap, Sanyi! De többet kell tenni. Nem csak egy ajtót kéne állítani, hanem hírdetni is, hogy az az ajtó létezik, érted???? Ez pont olyan, mint az az népre ráerőszakolt felfogás az országban, hogy örülj, hogy van állásod...
Ez nem elég! Több kell, és én ezt mondtam. Nem azt, hogy egyáltalán nincs.

Az újságírás doktora 2010.09.18. 16:29:32

És igenis, ne legyünk megelégedve olyan dolgokkal, amiket amúgy is kötelező lenne csinálni, hanem még többet, még többet, mert látható, hogy nincs összetartás, és mindenki büszke egymagában, de együtt kellene büszkéknek lenni, és nem csak az érdekelt feleknek, hanem mindenkinek, akit nem érdekel a néptác...stb, annak is!!!! Értesz?

lapaj69 2010.09.26. 19:48:44

Szia!
Nagyon szeretnék egy email címet Tőled.....
Priviben elmondom miért (én is mérnök vagyok)
Akár egy ideiglenes cím is jó lenne:::))))

Köszi
süti beállítások módosítása