HTML

Mark Ausztraliaban

2010.09.04-én elindultam Perth-be Magyarországról. Ebben a blogban leirom az élményeimet.

Friss topikok

  • Csanyi_Csaba: Kedves Márk! Felüdülés olvasni a blogod! Nem semmi küzdelmen mentél keresztül, így minden elismer... (2015.09.30. 11:09) Hosszú hallgatás után work visa-val a kezemben!!!
  • Gömb007: látom nagyon bejön a véderes póló:) vagy annyira akciós volt,hogy vettél belőle 31 a hó minden na... (2011.01.21. 23:27) 2010.10.13-26
  • anyadterdekalacsa: Hatalmas GRATULA!!! Koszi a reszletes beszamolot, tovabbi sok sikert a munkadhoz! Es irigykedem az... (2010.12.22. 22:34) That's it!!! (2010.12.12)
  • Az újságírás doktora: @anyadterdekalacsa: Az még nem most lesz... Majd februárban, ha nem Bali lesz... még majd megbeszé... (2010.12.10. 14:54) 2010.11.18
  • TEXchSAW: Mintha a következő filmből látnám a hot dog árust!!! :-))) www.youtube.com/watch?v=1Fnd924PZLo (2010.10.19. 18:33) 2010.10.08-12

Linkblog

az út

2010.09.07. 16:26 Az újságírás doktora

Kedves Naplo :-)

Először is!!! Ez a lassú szar internet alaposan szopat!!!! Látatlanban hoztam össze a képbeillesztést, egyszerűen nem tudom, miket illesztettem be, remélem eleget, remélem, láthatóak is lesznek.... feltöltöm fészbúkra is.... csak a fél életem rá fog menni.......

Akkor kezdem a beszámolót.... :-)

 

Elindultam Ferihegyről. A gép simán felszállt. És simán meg is érkezett Londonba. Ez volt a legrovidebb ut,  2 es fel ora. Londonban kurva sok idot toltottem. Bő 6 orat. Igy nem volt vele baj, hogy az 5os terminalbol at kellett jutni a 3mas terminalba, es meg azzal sem volt baj, hogy az 5os terminalnal hagytam a kabatomat :-) Amiért természetesen vissza kellett mennem, és ami természetesen ott volt, ahol hagytam. Még szerencse, hogy már nem magyar honban tortent ez, mert mire visszajottem volna a Wc-rol már akkor nem lett volna ott :-D

 

 

 

Vettem közben egy Manchester United kulcstartót is :-) meg ilyenek. Mindenhol volt Free Public Wifi nevu Wireless net, de egyiket sem tudtam haasznalni. Nem tudom miert, igy hat a maradek font apromat felhasznaltam egy internet kafeban. A London Heathrow bazi nagy, egy raklap (asszem 5) terminállal, amelyek egyesével sokkal de sokkal nagyobbak, mint a mi kis Ferihegyünk. Amikor már minden security vizsgálaton átmentél, bekerulsz a duty free reszlegre, ami egy hatalmas plaza... 

Felszalltam a gépre Londonban, jajj de jo minden, mire kozli a pilóta, hogy valamilyen "tag", nem mondta el milyen "tag"-je a gépnek hibás, ki kell cserélni, igy nem száll fel. Kepzeld el azt a parát... durva volt. De egyfolytaban csak arra gondoltam, hogy "banyek, én akkor is eljutok Perth-be, akkor sem lesz semmi baj. a kurva életbe már!" :D

Na felszálltunk, és jó hir, nem zuhantunk le. Ez az út kurva hosszú volt. Kellett volna aludni, de nem nagyon ment... kb sok részletben 3 órát aludtam. Pedig kértem egy Whiskey-t is jegkockaval... (természetesen) ,de attol sem ment... mindegy. Megérkeztünk Singapore-ba Tizen-nem-tudom-hány óra repülés után. Megnéztem közben az ironman2-t, meg a Last Airbender-t is.... Megérkeztünk 1 óra késéssel, ami nem jó dolog, mert igy már csak 1 órám maradt átszállni. De teljesíthető volt, nagyon hosszú a reptér, sok kapu van, és a Perth-i repcsi a c20asban volt, ami tök logikátlan helyen volt elhelyezve, de megtaláltam. Közben találkoztam Rácz Ádámékkal (Aki nem tudná: eljárástechnikai tanszéki doktorandusz, nem a testvérem), akik meg Sydney-be mentek konferenciára... MEKKORA EGYBEESÉS???? Hihetetlen. :-D

Hogy ne unatkozzak útban Perth felé belekerültünk egy akkor viharzónába, hogy körbevillámlotta a gépet... Na ekkor is féltem, kicsit... De ekkor is csak arra tudtam gondolni, amit fent emlitettem... :-)

És megérkeztem. Ezt... ezt a pillanatot nem tudom leirni. Nem tudom leirni, amit akkor érkeztem, amikor leszállt a gépem... Tudjátok, én már nagyon régóta vártam ezt a pillanatot... Megható volt.

Aztán bőröndök, immigration... le akartam fotózni az immigrationnál egy világitó táblát, hogy "Welcome to Perth", meg is tettem, mire két egyenruhás jött oda, hogy töröljem ki, mert ez lezárt terület..... úgy töröltem ki, mint a kisangyal, még a telefonom procija is gyorsabban működött, mint szokott, érezte, hogy baj lehet :-DDD

De utána mással is megesett ugyanez... gondolom, ez itt mindennapos.

Hajnal 1 volt helyi idő szerint. És A főbérlőm, aki megosztja velem a lakását, és nekem meg van egy szobám, kint várt a feleségével. Nagyon rendesek, nagyon jó fejek, minden klafa.

Az ember 65 éves, Sid, és a felesége Roma (nem tudom, hogy van leirva, de igy kell ejteni :D ), aki 40 éves és Indonéz.

 

 

Kijöttünk Scarboroughra, hosszú út.

Ez egy nyaraló övezet szerű városrész, és két háztömb választ el az Indiai óceán parttól :-DDD Ahová még nem volt időm kimenni, mert első nap a városba akartam menni, ma meg szar idő volt, esett egész nap az eső, nem kis széllel. De majd a képeken láthatjátok, ott van egy köpésre :D

Egyébként kérdezte pár ember már, hogy honnan volt szállásom... Hát ezt is az én nagyon kedves magyar ügynökpárosom szerezte nekem Sydney-ből (!!!), -Csaba és Edith -, ahogy a sulit is, a vízumot is ők segítették nekem intézni... mindent! Jaaa, és ingyen. Jó ismerni ilyen embereket, de komolyan. Ők már kint élnek 8-10-12 éve és gondolom alapból átvették ezt a segítőkész stílust, de biztos alapból is ilyennek kell lenni... Szóval nagyon rendesek, bárkinek tudom ajánlani a CSE Australia nevű céget. Van Magyarországon is cégük, meg Sydney-ben is (remélem, ezzel másnak is segítek, aki ezt elolvassa.)

Szóval Ausztrália nagyon szép, tudatosan odafigyelnek rá, hogy minden szép legyen, az élővilágra mostmár nagyon figyelnek, hogy megóvják a saját faunáját. Egy dolog van, ami egy kalap fos, az az internet... hihetetlen, milyen szar és lassú.... itt egy 5MBites vonalért ölni tudnának az emberek, kifejezetten az európaiak. Én tuti. :-)

Már vagy 2 óra volt, mire megérkeztünk ide a lakáshoz hétfő hajnalban, de még 6ig beszéltem skype-on, vagyis én pötyögtem, merthogy Sid-éknek fogalmuk sem volt a hálózati kódról, és nem tudták megadni, ideadta Roma a laptoszát, és azon meg nem volt jó a mikrofon.... katasztrófa.

Másnap sem tudtak mit kezdeni ezzel a problémával, igy kézbe vettem a dolgot, és felhivtam az ügyfél szolgálatot, és megoldottam a problémát... a router alján volt a kód, mert cég telepitette :-DDD Ilyet?!...

Egyébként is az ausztrálok, meg a probléma megoldás... két külön fogalom. Annyira take-it-easy-k, és annyira leszarnak mindent, hogy eszméletlen :-DDD

Van ennek előnye is, meg van hátránya is.

Szóval 6kor elaludtam, és 9kor felkeltem... (péntekről szombatra 3 órát tudtam aludni, szombatról vasránapra szintén, hérfőre szintén... és utazás... ZOMBIE voltam)

Sidék körbe kocsikáztattak, meg elmentünk vásárolni, eszméletlen rendesek, jófejek...

Viszont úgy ment az idő....... Ők nagyon lassúak, és megy velük az idő, imádnak beszélgetni, akár a semmiről is....

Dél után beindultam a városba, már alig vártam. Be is értem hamar, Sidék még a train station-re is kivittek.... kis apróság , de olyan szép volt az is, egy autópálya jobb és bal sávja között megy a vasútvonal, ami a belvárosban lemegy a föld alá és metro lesz belőle... tiszta üveg minden...

Nem tudtam, hogy működik itt a jegy téma, és megkérdeztem egy emberkét, aki ilyen biztonsági ember volt egy szobában, és bekopogtam, hogy "zavarjak"... Mire ő széles mosollyal: "Miben segithetek? mondd" én mondtam, hogy most értem ide Perth-be és még nem tudom, hogy megy ez... Mire ő "ÓÓó, igazán? Honnan jöttél?" mondom Hungary, Mire ő: "Óóó, tényleg, ez nagyon jó, remélem jól utaztál, hosszú út volt biztos.... stb..." Elmondta vagy kétszer, hogy meg tudjam jegyezni, hogy kell és miként bérlet szerűt venni (egy kártyát kell venni, és feltölteni, és arról vonódik le a cash utazásonként) aztán még kellemes utazást és időtöltést kivánt, meg jó tanulást is.... 

Volna még sok ilyen storym a városból (1 nap alatt), amin csak lesek, hogy mennyire kedvesek.... a viccelődő, mindenkivel full jófej, barátként kezelt, segitőkész buszsofőrtől kezdve az egyszerű utcai emberektől, a full kedves bolti eladókon át, a már egyenesen idegesítően kedves recepciósokig... és ezt csak egy nap alatt tapasztaltam... nem semmi.

Ez az egyik, amiért annyira vágytam ide... ITt mindenki kedves, és komolyan, hihetetlen, mesélték már százan, Edith meg Csaba, a CSE Australia-tól sokat zengtek nekem erről, és tudtam, hogy igazuk van, de mindig mondtam nekik, hogy ott van a hátam mögött a kisördög-én, majd ha látom... hát igen, igazuk lett... nem tudtam elhinni 100%-ig, mert nem fogadta el az agyam, hogy hogy lehet ilyen... Nem fogadta be.

Megnéztem a várost, gyönyörű, nem túl nagy a belváros, de szép, modern, egy két classic épülettel, amik szintén nem régiek, de olyan stilusban épitették fel. Érdekes a épitészati kultúra itt, van akinek nem tetszik, van akinek igen, nekem igen. Szépek a magas tornyok, épületek, imádnivaló az a sok olyan szinten redben tartott park, hogy egy mb1-es focipálya megirigyelni a fü minőségét... meg igy mindenhol vannak parkok. A belváros előtt közvetlenül pl a Kings park... hát sok magas épület, és előtte egy focipályányi park. Meg mindehol vannak ilyenek amúgy... rengeteg.

Szép a sétáló is, tele üzlettel, a Burger King-et itt érdekes (nagyon érdekes) módon Hungry Jack-nek hivják, és tényleg minden ugyanaz, a whoppertpől kezdve minden, csak a két zsemle közé nem burger kin van irva, hanem haungry jack :D Ez miért???? :-)))

Poháron logo : Keep Australia beautiful!   Minden annyira szép.

Tudatosan vigyáznak mindenre. Némely ausztrál hangos, és szarik mindenre, szemetel, de ha megszólitod, akkor az is egből mosolyogva szól hozzád. Az őslakosok meg érdekesek... van sok drogos köztük, fullra, vannak boltokban balhézók, de nem parások... elkerülöd, ami nem tetszik, az meg nem megy utánad.

 

Az indiaiakat utálják... Van egy olyan mondás, hogy jön veled szemben egy kigyó meg egy indiai, és te megölöd az indiait :-DDD mókás... jó, hogy nem vagyok az :-D

Rengeteg szinű a lakosság, midnenféle, tele ferde szeművel, merthogy eddig ők simán megkapták a full time work visa-t... 

Annyira nem lehet leirni mindent, még a képekkel sem.... hihetetlen. Nagyon jó itt... Egy baj van, meg kell húznom magam... Amig nem lesz meg a bányamérnök állásom, addig ez egy nagyon nehéz időszak lesz... beosztani minden centet

 

CSütörtökön fogok talákozni az aussie workface ügynökkel, kiváncsi leszek.... NAGYON!

Aztán találkoztam egy magyar 34 éves állatvédő egyetemista lánnyal is, ő nagyon nagyon jó fej, mintha nem magyar lenne. Jót akar, segit szerezni állást, mellékállást, sőt van egy ügynök ismerőse is... Őt egy nagyon jó fej ember, nem érdekli annyira a pénz, ami érdekes, eszméletlenül állatvédő, és minden felesleges pénzét Komáromba küldi a kutya menhelyre :-)))) Határozott véleménye van mindenről, egykét dologban nem értünk egyet, de egyáltalán nem ellentétes vélemény, csak más. Jó volt vele bandázni, sokat beszélgettünk, ő is élvezte, hogy magyarul tud beszélni valakivel... már vagy 6 vagy nem tudom hány éve itt van.

Van új vodafone-s számom is... Meg volt lepődve, mennyi mindent elintéztem 1 nap leforgása alatt (sem).....

Hát nagyon kiváncsi leszek, mi lesz.... remélem, minél hamarabb megtalálom, amit keresek... mert én egy nagyon turelmetelen ember vagyok, ismertek, és alig várom már, hogy élvezhessem itt az életet :-)))

 

Rékával beszélgettem tegnap kicsit, és mondtam neki, hogy ez olyan, hogy van egy valami - tárgyiasítsuk, egy számitógép - amire 3 éve vágysz, és azt mondják, karácsonyra a tiéd lesz. De odaadják neked novemberben a kezedbe, és csak nézheted lezárva!!!! Szerinted????? :-DDDD

 

Sok jó dolog van itt. Sok sok sok sok.... Alig várom már, hogy élvezhessem őket, és hogy én is jókedvű lehessek.... stb. stb. stb.... Egyenlőre szeirntem ennyi, lehet, hogy sokminden nem jutott eszembe, de majd még frissitem folyamatosan a blogot....

Üdvözlet Nektek, Mindenki hiányzik... természetesen. Ez most egy ilyen nehéz időszak.

 

Jaaa, ma nem csináltam semmit, szar idő volt, fújt a szél, nagyon nagyon fújt, mint egy állat, meg szakadt az eső... érdekes... Itt ilyen a tél, tegnap sima pólós idő, ma meg hűvös, szeles esős... de már hétről hétre melegebb van, már ahogy néztem, melegebb van, mint otthon... pedig, mikor elindultam Mádról (03.09.2010), akkor még egyforma volt pont... a nyár jó meleg lesz, erre lehet számitani... Várom is rendesen... Jó érzés, hogy nem fogom megtapasztalni az éven a minusz fokokat! :-DDD

 

Kedves barátok, haverok... Még jelentkezem

 

 

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://markinaustralia.blog.hu/api/trackback/id/tr542278062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocsolya 2010.09.07. 18:20:48

Először is, az NB1 (Nemzeti Bajnokság) nem MB1, amúgy meg nálunk sem szeretik az indiaiakat, vagy legalábbis azokat akiknek az ősei Indiából vándoroltak ide.

pocsolya 2010.09.07. 18:21:37

Ne írj ilyen hosszú posztokat, inkább több rövidet!

Bányász Klub (ALSÓ) 2010.09.08. 01:10:08

JÓ,jó,de hol vannak a kenguruk?! GYANÚS!!! :)

Az újságírás doktora 2010.09.08. 04:55:15

Nem hogy kenguruk, de még a óceánpartnál sem voltam... első a kötelesség, utána az élvezet! ;) Na meg a take-it-easy! :-D
süti beállítások módosítása